In de praktijk
Wat houdt NCO in de praktijk in? Wat kun je ermee in de school? En wat kan het betekenen voor bijvoorbeeld het onderzoek? U leest hier hoe anderen daar tegenaan kijken.
-
Thijs Bol: “Ik kan meer continuïteit aanbrengen in mijn onderzoeken”
Thijs Bol is hoofddocent sociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij onderzoekt onder meer de relaties tussen sociale achtergrond, onderwijs, onderwijsprestaties en arbeidsmarkt. Wat heeft hij aan de data die…
Lees verder -
Annemarie Lukassen: “Ik wil beter weten hoe het met onze oud-leerlingen gaat”
Wat verwacht Annemarie Lukassen, locatiedirecteur aan het Bouwens van der Boijecollege in Panningen, van de NCO-rapportages? ‘Ik ben heel benieuwd hoe NCO data met elkaar in verband brengt.’
Lees verder -
Bert Bulder: “Gebruik data als ingrediënten om je eigen verhaal te vertellen”
Wat ziet Bert Bulder, directeur Kennis en Informatiebeleid van de Onderwijsinspectie, als mogelijkheden van de NCO-rapportages? "Gebruik ze om een beter beeld van jezelf als school te krijgen. En om…
Lees verder -
Eugène Bernard: “Het moet minimale belasting en maximaal rendement opleveren”
Wat heeft Eugène Bernard als bestuursvoorzitter van scholenvereniging Ons Middelbaar Onderwijs (OMO) aan de NCO-rapportages? "Wij zitten als scholenvereniging echt verlegen om systematische informatie over de vervolgcarrières van onze leerlingen.…
Lees verder -
Saskia Schenning: “Je beleid onderbouwen met harde cijfers is belangrijk”
Wat heeft Saskia Schenning als bestuursvoorzitter van de Laurentius Stichting in Delft (29 scholen, 9000 leerlingen) aan de NCO-rapportages? "Ik hoop dat we zo meteen bij moeilijke onderwerpen de data…
Lees verder